بهترین کد های جاوا حدیث موضوعی پاییز 1388 - رو به سوی خــــــدا
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

رو به سوی خــــــدا
قالب وبلاگ

محاسبه ی ثواب صلوات:

حضرت رسول (ص)فرمود: در معراج ملکی را دیدم که هزار هزار دست دارد (یک میلیون) و هر دستی هزار هزار انگشت و هر انگشت هزار هزار بند گفت:من شمار تمام قطرات باران از اول خلقت تا آلان که چند تا در صحرا و چندتا در دریا می دارد و همچنین حساب سایر چیزها را دارم اما در حساب یک چیز عاجزم . آن جمعی از امتت که بر تو و آل تو صلوات می فرستند و من نمی دانم آن را محاسبه کنم .(مستدرک الوساعل ج5)

ثبت نشدن گناهان تا سه روز:

   حضرت رسول (ص)فرمود: هر کس یک مرتبه بر من صلوات فرستد ن دو ملکی که محافظ رفتار او هستند تا سه روز هیچ گناهی برای او نمی نویسند(جامع الاخبار ص59)

عفو گناهان به اندازه ریگهای بیابان عالج:

حضرت رسول (ص)فرمودند: هر کس با صلوات مرا یاد کند خداوند متعال جمیع گناهان او را بیامرزد اگر چه به تعداد ریگهای بیایان عالج باشد(عالج بیابانی است که ریگهایش از سایر بیابانها بیشتر است و بین مکه و عراق و شام قرار دارد)(ارشاد القلوب ج1ص190)

امام صادق (ع)فرمودند: هر که بعد از نماز صبح و ظهر بگوید: اللهم صل علی محمد وآل محمدو عجل فرجهم نمی می رد تا به حضور حضرت مهدی (عج) نایل آید . و مژدگانی کسی که ما بین نماز ظهر و عصر صلوات فرستد معادل هفتاد رکعت نماز است.(مستدرک ج1 و5)

                 

 

 

 


[ چهارشنبه 88/8/27] [ حکیمه جوین ] [ گل نوشته های شما () ]

                گفتم که خدا مرا مرادی بفرست                                طوفان زده ام راه نجاتی بفرست

              

                فرمود که با زمزمه ی یا مهدی                                   نزد گل نرگس صلواتی بفرست

 

فواید صلوات  :

 

1-صلوات با صدای بلند نفاق را بر طرف می سازد .

 

2-صلوات فرستادن انسان را شبیه ملائکه می کند و از رحمتی که ملائکه در آن غرق هستند به او سهمی می رسد.

 

3-حضرت محمد(ص):هر کس بر من صلوات فرستد شفاعت من بر او واجب می شود

 

4-امام علی (ع)فرمودند :صلوات فرستادن در محو کردن گناهان شدیدتر از فرو نشاندن آتش است توسط آب 


[ سه شنبه 88/8/26] [ حکیمه جوین ] [ گل نوشته های شما () ]

صلوات  در لغت به معنای دعاست ودر عرف مردم به معنی درود و نماز می باشد .مقام حضرت محمد (ص)به قدری والا وارجمند است که پروردگار هستی وفرشته ها بر او درود و سلام می فرستند .ما هم ایمان به خداوند متعال و حضرت ورسول (ص)داریم و با پیام قرآن هماهنگ و هم صدا می شویم و بر او صلوات می فرستیم.

 

حضرت محمد (ص)فرمودند:هر که یک بار بر من صلوات فرستد آن از گنا هان او ذره ای باقی نمی ماند .(جامع الخبار ص59)

 

 


[ سه شنبه 88/8/26] [ حکیمه جوین ] [ گل نوشته های شما () ]

 

در مورد شهادت امام جواد ( علیه السلام) یک دسته از روایات مى‏گویند آن حضرت به دست همسرش ام الفضل، دختر مأمون، به اشاره معتصم مسموم گشت. ولى روایتى دیگر مى‏گوید: بعد از آنکه معتصم امام را به بغداد طلبید... به وسیله «اشناس» شربتى از پرتقال براى امام فرستاد و اشناس به او گفت: پیش از شما امیرالمؤمنین به احمد بن ابى داوود و سعید بن خضیب و گروهى از بزرگان از این شربت نوشانیده و امر کرده است شما هم آن را با آب یخ بنوشید. این بگفت و یخ آماده کرد. امام فرمود: در شب آن را مى‏نوشم. اشناس گفت: باید خنک نوشیده شود و الان یخ آن آب مى‏شود و اصرار کرد و امام ( علیه السلام) با علم به عمل آنان آن را نوشید» .

در جاى دیگرى آمده است که ابن ابى داوود بعد از ماجرایى مربوط به قطع دست سارق که امام ( علیه السلام) دیگران را مجاب کرد و معتصم به سخن امام عمل کرد و حرف دیگران را رد کرد، معتصم را به کشتن امام تحریک کرد. ابن ابى داوود مى‏گوید: «پس به معتصم گفتم: خیر خواهى براى امیرالمؤمنین بر من واجب است و من واجب است و من در این جهت سخنى مى‏گویم که مى‏دانم با آن به آتش (جهنم) مى‏افتم!

معتصم گفت: آن سخن چیست؟

گفتم: (چگونه) امیرالمؤمنین براى امرى از امور دینى که اتفاق افتاده است فقهاء و علماء مردم را جمع کرد و حکم آن حادثه را از آنان پرسید و آنان حکم آن را به طورى که مى‏دانستند گفتند و در مجلس، اعضاى خانواده امیرالمؤمنین و فرماندهان و وزراء و دبیران حضور داشتند و مردم از پشت در به آنچه که در مجلس مى‏گذشت گوش مى‏دادند... آنگاه به خاطر گفته مردى که نیمى از مردم به امامت او معتقدند و ادعا مى‏کنند او از امیرالمؤمنین شایسته‏تر به مقام او است، تمامى سخنان آن علماء و فقهاء را رها کرد و به حکم آن مرد حکم کرد؟ !

پس رنگ معتصم تغییر کرد و متوجه هشدار من شد و گفت: خدا در برابر این خیر خواهیت به تو پاداش نیک عطا کند!

پس در روز چهارم یکى از دبیران وزرایش را مأمور کرد تا ابوجعفر ( علیه السلام) را به منزل خود دعوت کند، او چنین کرد ولى ابوجعفر ( علیه السلام) نپذیرفت و گفت: تو مى‏دانى که من در مجالس شما حاضر نمى‏شوم. آن شخص گفت: من شما را براى ضیافتى دعوت مى‏کنم و دوست دارم بر فرش خانه من قدم بگذارى و من با ورود شما به منزلم متبرک شوم. و فلان بن فلان از وزراى خلیفه دوست دارد خدمت شما برسد.

پس آن حضرت ( علیه السلام) به منزل او رفت و چون غذا خورد احساس مسمومیت کرد و مرکب خود را طلبید. صاحب خانه از او خواست نرود، ابوجعفر ( علیه السلام) فرمود: بیرون رفتن من از خانه تو براى تو بهتر است!

پس در آن روز و شب حال او منقلب بود تا اینکه رحلت نمود.

                                             شهادت امام جواد(ع)را به محضر امام زمان (عج)وتمامی شیعیان تسلیت عرض مینمایم 


[ سه شنبه 88/8/26] [ حکیمه جوین ] [ گل نوشته های شما () ]

پیرو امام زمان(عج)

مردم پیرو زمانند،نه امام زمان. لذا هم شب عاشورا و شبهای قدر را مهم می دانند و هم شب یلدا را . در عزا نوارهای مذهبی و در شادی نوارهای موسیقی!

   جمله های زیبا

    اگر نمیتوانی به کسی امید بدهی نا امیدش نکن.

    اگرنمی توانی زخمی را مرهم باشی ،نمک هم نباش.            

    دنیا رااگر دوست می داری بده تا بماند.

    اگر زن کاملاًزنانه و مرد کاملاً مردانه باشد در آزمایشگاه زندگی آهن ربای پر قدرتی خواهیم داشت. 

 

 

                                       


[ سه شنبه 88/8/19] [ حکیمه جوین ] [ گل نوشته های شما () ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب

کد حرکت متن دنبال موس