بهترین کد های جاوا حدیث موضوعی زمستان 1388 - رو به سوی خــــــدا
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

رو به سوی خــــــدا
قالب وبلاگ

شاید برای شما این سوال مطرح شده باشد که فایده صلوات بر پیامبر و خاندان وحی       علیهم السلام چیست ؟مگر نه این که آنه در درجه قرب الهی و در مرتبه  اعلی علیین به سر می برند پس این همه صلوات و تکریم چه سودی به حال ایشان دارد؟

پاسخ این سوال را از محضر پر فیض علامه طباطبایی (ره) پی می جوییم :

مرحوم علامه طباطبایی(ره) در این مورد بیان لطیفی فرمودند:

نخست اینکه ما با صلوات چیزی از خود اهدا نمی کنیم بلکه به خدا عرض می کنیم و از او می خواهیم که بر پیامبر (ص) و خاندانش رحمت ویژه بفرستد

دوم اینکه گر چه این خاندان به صلوات ما احتیاجی ندارند،ولی به خدای سبحان نیازمن هستند وفیض الهی باید به صورت دائم بر آنها نازل شود. ما با این صلوات، در واقع خود را به این خاندان نزدیک کرده ایم؛مثال اگر باغبانی در باغی که همه گلها و میوه هایش ملک صاحب باغ است، کار میکند و از صاحب باغ حقوق می گیرد،روز عید دسته ای از گلهای باغ تهیه کند و به حضور صاحب باغ ببرد ،آیا عمل او موجب نزدیکی به صاحب باغ نمی شود؟

این عمل نشانه ادب باغبان است،صلوات هم ادب ما را ثابت می کند،در غیر این صورت ما از خود چیزی نداریم ،بلکه از خداوند سبحان مسالت می کنیم که بر مراتب و درجات این بزرگواران بیفزاید که همین عرض ادب موجب تقرب ما می شود. 


[ یکشنبه 88/11/4] [ حکیمه جوین ] [ گل نوشته های شما () ]

جست و خیز یوزینه ها و و«ب«ش ها!

جریان شومی که بعد از انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری ، قدم به عرصه سیاسی ایران گذاشت موسوم به «جریان سبز» که از ماوراء دریاها هدایت می شد یک براندازی نرم و کودتای مخملی را دنبال می کرد.

طرح کودتای مخملی این بود که با ادعای تقلب در انتخابات و شانتاژهای تبلیغاتی وسیع زمینه را برای ابطال انتخابات آماده کنند و این ابطال عملی شود و پس از ابطال انتخابات به بهانة اینکه برگزاری انتخابات مجدد چون توسط دولت که طرفدار کاندیدای خاصی است و بی طرف نیست و کفایت و شایستگی این کار را ندارد. نتیجه انتخابات مجدد عیناً همان نتیجه انتخابات قبلی خواهد بود . رفراندم را بر نظام تحمیل نمایند و چون در چنان شرایطی نظام موجود شکست خورده تلقی می شود . ابتکار عمل رفراندم به دست جریان سبز می افتد و این جریان شوم، موضوع رفراندم را تغییر نظام قرار می دهد و با شانتاژها و تقلب های وسیع نظام دیگری غیر از نظام جمهوری اسلامی از صندوق های رفراندم در می آورند و نظام اسلامی مبتنی بر ولایت فقیه را از بین می برند و یک نظام سکولار طرفدار غرب را جانشین می کنند و با قتل عام روحانیت و حزب ا... و سرکوب شدید نیروهای مؤمن وفادار به نظام ولایی دوباره همان چپاول و غارت و به یغما بردن ثروت ایران عزیز و گسترش فساد و تباهی و دیکتاتوری و ظلم و ستم برقرار می شود و با کوبیدن و نابود ساختن نظام اسلامی ایران که پایگاه و کانون اصلی الهام بخش نهضت های ضد امپریالیستی جهان و بخصوص روحیات شجاعانه و انقلابی حزب ا... لبنان و فلسطینی ها و عراقی ها می باشد همه حرارت ها فروکش می کند و شعله ها خاموش می شود و برای اسرائیل جیانتکار امنیت پایدار برقرار می گردد و دیگر هیچ قوم و ملتی منافع نامشروع چپاولگرانه غرب را تهدید نمی کند و با خیال راحت به غارت و یغما ادامه خواهند داد. لیکن بحمدا... با اثبات صحت و سلامت انتخابات، مردم ایران به کذب و افترا و توطئه بودن این ادعای پوچ پی بردند و سران جریان سبز به درون لانه هایشان خزیدند و سر در لاک فرو برده مزورانه با بیانیه های دو پهلو و محرک و برخی تریبون ها و مطبوعات وابسته،‏ تحریکات، ادامه یافت.

مزوران کثیف استعمار دست به آشوب و بلوا و آتش سوزی و ضرب و جرح و شرارت زدند و چون دیدند با عناصر اصلی که کارگردانان پشت صحنه اند تاکنون (بخاطر مصالحی) مدارا و مماشات شده است. اراذل و اوباش و ارجاس و انجاس جامعه جری و گستاخ شدند و کار را به جایی رساندند که در روز 16 آذر به تمثال مبارک بنیان گذار جمهوری اسلامی اهانت نمودند و با حذف اسلام، شعار جمهوری ایرانی سردادند و در عاشورای حسینی بی ادبی را به اوج رسانده به مساجد و تکایا و نمازگذاران و عذاداران حضرت اباعبدالله حسین(ع) حمله و اهانت کردند و با اقدام به سوزاندن قرآن کریم و پرچم پر افتخار اسلام وبیرق عزت آفرین حسینی و اهانت های ندای به تمثالهای شریف و شعارهای ضد اسلامی مرگ بر اصل ولایت فقیه و به آتش کشیدن اموال شخصی و دولتی و کشته شدن چندین نفر در درون فتنه و آشوب و جنایات دیگرنشان دادن که آلت دست آمریکا و اسرائیل و انگلیس اند وجرثومه های کثیف ضد اسلام و ایران و انسانیت می باشند .تا آنجا که از جریحه دار شدن احساسات عزاداران سالار شهیدان و سرور آزادگان جهان لذت می برند و با سوت و کف رقص یزیدیان را شاد می سازند .پر واضح است که اگر با کارگردانان اصلی این جریان برخورد قاطع نشود این آشوب طلبان بی وطن خدا نشناس جری تر و گستاختر می شوند ونا امنی و آشوب و بلوا را گسترش می دهند. لذا از مسئولان عالی مقام انتظار می رود که هر چه زود تر با اقدامات قانونی و قاطع ریشه فتنه و فساد را بخشکاند .                                                                        رمضانعلی تشکری صالح مورخ8/10/88 


[ چهارشنبه 88/10/9] [ حکیمه جوین ] [ گل نوشته های شما () ]

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

محرم ای مه پیروزی خون

 

نمودی داغ دلها را تو افزون

 

بیاد آورده ای دستان خون را

 

که می جوشد از آن صد رود جیحون

 

پیام سرخ فرزند پیغمبر

 

به گوش ما می رسد زانسوی اختر

 

که ای آزادگان آزاد باشید

 

اگر گردد جدا از جسمتان  سر

 

فرا رسیدن ایام تاسوعا وعاشورا و شهادت امام حسین (ع) و یاران با وفایش را به محضر مقدس امام عصر (عج)و تمامی مسلمانان جهان تسلیت می گوییم.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


[ سه شنبه 88/10/1] [ حکیمه جوین ] [ گل نوشته های شما () ]

 

واقعه کربلا و ادبیات شیعه

1 - یکى از اعمال مهم ، دعاى اول ماه است . و به جهت اینکه اول این ماه اول سال بوده و از طرف دیگر دعاهاى قبل از وقت نیز تاثیر خاصى در برآورده شدن حاجات و رسیدن به امور مهم دارد، این دعا تاثیر زیادى در سلامتى و دورى از آفات دینى و دنیایى آن سال و بهبودى حال و بدست آوردن نیکیها دارد. و دعایى که براى اول ماه در اقبال روایت شده دعاى بسیار مفیدى براى مطالب مذکور است .

2 - بهتر است در شب اول، بعضى از نمازهایى را که در این شب وارد شده به مقدار حال و توانایى خود خوانده - حداقل دو رکعت نمازى را که شامل حمد و یازده بار "قل هو الله احد" است -، بعد از آن دعایى را که پیامبر اکرم صلى الله علیه و آله و سلم بعد از این نماز خوانده است و در کتاب اقبال نقل شده بخواند و فرداى آن روز را روزه بگیرد.

در روایت آمده است : کسى که چنین عملى را انجام دهد، مانند کسى است که بمدت یک سال کارهاى خوب انجام داده و تا سال آینده محفوظ خواهد بود.

3 - روزه روز سوم.  در روایت آمده است: حضرت یوسف علیه السلام  در این روز از چاه خارج شد. و اگر کسى این روز را روزه بگیرد، خداوند مشکل او را برطرف نموده و سختیها را بر او آسان مى نماید.

4 - روایت شده: مستحب است تمام ماه را روزه بگیرد. و در مورد روزه روز تاسوعا و عاشورا روایت مخصوص داریم اما احتیاط این است که روز عاشورا را روزه نگیرد ولى از خوردن و آشامیدن تا عصر خوددارى نماید و آنگاه چیزى بخورد یا بیاشامد به جهت این که امام حسین علیه السلام و یاران حضرت در عصر از غصه هاى این دنیاى پست رهایى یافتند و در هنگام عصر سعادتمند شده و به مطلوب خود که عبارت بود از دیدار خداوند بزرگ، رسیدند. و شاید به همین جهت است که دوستان عزادار آن حضرت علیه السلام  در عصر این روز غم و غصه آنها کاهش پیدا کرده و از بین مى‌رود.

حضرت یوسف علیه السلام  در روز سوم محرم از چاه خارج شد. و اگر کسى این روز را روزه بگیرد، خداوند مشکل او را برطرف نموده و سختیها را بر او آسان مى نماید

دو نکته

الف- در سایر اعمال شب و روز عاشورا، از قبیل نمازها و دعاهاى آن - غیر از زیارتها و نمازهاى آن - اشکالهایى وجود دارد. و ممکن است این اعمال ساخته و پرداخته مخالفین شیعه باشد. مواردى مانند استحباب سرمه کشیدن و غیر آن ؛ و حتى اگر از معصومین علیهم السلام نیز روایت شده باشد، باز هم انجام مراسم عزادارى و صلوات فرستادن بر امام علیه السلام و اصحاب او و لعنت نمودن کشندگان آنها بهتر از انجام چیزهایى است که در آن روایات وارد شده است . زیرا در روایت بر این اعمال نیز تاکید شده است.

ب- از چیزهایى که عقل آنها را همراه با زیارت آن حضرت علیه السلام  لازم مى داند، زیارت اهل بیت و یاران شهید اوست؛ بخصوص با زیارتهایى که وارد شده است.


[ سه شنبه 88/10/1] [ حکیمه جوین ] [ گل نوشته های شما () ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب

کد حرکت متن دنبال موس