بهترین کد های جاوا حدیث موضوعی امام(ره) ، اسطوره زمان - رو به سوی خــــــدا
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

رو به سوی خــــــدا
قالب وبلاگ

بدون شک ،اسطوره زمان و احیاگر ناب محمدی(ص)،حضرت امام خمینی(ره)،از معدود کسانی بودکه توانست با پیمودن راه کمال ،در ردیف اولیای الهی قرار گیرد و مصداقی از انسانهای وارسته و کمال یافته گردد،از این رو،درک همه ابعاد وجودی آن فقیه عارف برای بزرگان نیز چندان آسان نیست تا چه رسد به افراد معمولی. آنچه به ما جرات می دهد که در این وادی قدم نهیم، عشق و علاقه می آید بخش ناچیزی از کمالات بی شمارآن انسان کامل است.

امام خمینی(ره)مدارج علمی راپیمود و به درجه اجتهاد مطلق و مرجعیت عامه نایل گشت. خدا اورا کمک کرد و در جایگاهی رفیع قرارش داد.

((یَرفَعِ اللهُ الذینَ امَنوا مِنکُم وَ الذیِنَ اُوتُوا العِلمَ دَرَجاتٍ)) مجادله(58)،آیه 11

خدا آنهایی را که از میان شما ایمان آورده اند و کسانی را که دانش داده شدند به درجاتی والا می رساند. 

زندگی امام تحقق این آیه شریفه بود ،او به گواهی تاریخ با بیانات و نوشته های خود،افکار جامعه را باور نمود و از آنان انسانهای بزرگ و شهدایی والا مقام ساخت و بیان وقلم او با فضیلت تر از خون شهدا شد. امام صادق(ع) می فرماید: «یُرَجحُ مِدادُ الْعلماءِ دِماءِ الشُهداءِ»

 مداد علما بر خونهای شهدا ترجیح دارد.

امام خمینی(ره)در اسلام شناسی و علوم دیگر ،مانند جامعه شناسی علمی،مدیریت و رهبری ،سیاست و ...چهره ای بی نظیر بود. به عنوان مثال،تیزبینی و دور اندیشی سیاسی امام،سریعتر و بهتر از دستگاههای جاسوسی و اطلاعاتی دنیا،فرو پاشی اردوگاه شرق (کمونیسم)را پیش بینی کرد و یک سال قبل از ریزش اولین خاکریز استکبارشرق، طی نامه ای به رهبر شوروی سایق از این حقیقت پرده برداشت که اعجاب جهانیان را برانگیخت.


[ یکشنبه 88/11/18] [ حکیمه جوین ] [ گل نوشته های شما () ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب

کد حرکت متن دنبال موس