بهترین کد های جاوا حدیث موضوعی روز اربعین - رو به سوی خــــــدا
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

رو به سوی خــــــدا
قالب وبلاگ

 

 

 

 

اربعین حسینی را به محضر آقا امام زمان (عج) وتمام شیعیان جهان تسلیت عرض می نمایم

 

 

 

 

 

                 روز اربعین روز بیستم ماه صفر است،و در این روز بود که خاندان حضرت امام حسین (ع)در راه بازگشت از شام به مدینه ،به کربلا رسیدند،و این روز را به این دلیل اربعین نامیده اند که چهلمین روز از شهادت حضرت امام حسین (ع)و یارانش است.

 

سؤالی که اینجا پیش می اید که چگونه ممکن است این کاروان از کربلا به کوفه رفته ، از آنجا به شام انتقال یافته باشد سپس به کربلا باز گشته باشد و همه این کارها در طول چهل روز ، به انجام رسیده باشد .

خصوصاً با توجه به این که بدانیم وسایل و اسباب مسافرت در آن زمان به چه صورت بوده است شاید هم بازگشت این کاروان به مدینه از راه اردن بوده است و وقتی به محل جدا شدن راه ها رسیدند ،خاندان امام از نگهبانانی که از دمشق به همراه آنان بودند ، خواستند تا مسیر حرکت را به جای مدینه به سوی عراق انتخاب کنند و آنان نیز ناچار به پذیرش این درخواست و حرکت به سوی کربلا شدند در هر صورت ، زمان رسیدن کاروان به کربلا روز بیستم ماه صفر بوده است.

.

در چنین لحظاتی بود که قافله خانواده امام به کربلا رسیده، رسیدن آنان در این ساعت همان جرقه ای بود که همه در انتظار آن بودند بنابراین  تمام آن جمعیت یکپارچه گریه و ناله و شیون سر دادند.  

 

                                                 زینب کبرای (س) از ولادت تا شهادت

                                   تألیف: مرحوم علامه آیت ا... سید محمد کاظم قزوینی


[ یکشنبه 87/11/27] [ حکیمه جوین ] [ گل نوشته های شما () ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب

کد حرکت متن دنبال موس